Ειλικρινείς, ισότιμες σχέσεις με ενσυναίσθηση και αποδοχή τα κλειδιά για την μετάβαση στην ενηλικίωση

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1543820640055{margin-bottom: 0px !important;}”]Μπορείτε να φανταστείτε μια εμπειρία που θα σας έκανε να αισθανθείτε ενήλικος; Μπορείτε να φανταστείτε μια εμπειρία που θα έκανε τους γύρω σας να σας δουν ως ενήλικο;

Κάθε μετάβαση στη ζωή μας από μια κατάσταση σε μια άλλη, αποτελεί ένα τελετουργικό μετάβασης (ή αποχωρισμού). Από τα αρχαία τελετουργικά μύησης, μέχρι το πιο κοινό γεγονός σήμερα, όπως η στρατιωτική θητεία ή ο γάμος, τα τελετουργικά μετάβασης καταλαμβάνουν κάθε κίνηση στη ζωή μας και τις περισσότερες φορές πλέον τελούνται μηχανικά από εμάς τους ίδιους. Η ενηλικίωση δεν είναι κάτι που κατακτάται από τη μια στιγμή στην άλλη, και σαφώς δεν είναι μια φάση στην οποία εισέρχεται ένας άνθρωπος αυτόματα στα 18α γενέθλιά του.

Μέλη της φοιτητικής κοινότητας, καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ψυχολόγοι, επαγγελματίες της Ψυχικής Υγείας αλλά και άλλοι ενδιαφερόμενοι για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «YOUROPE» και τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE), Παπαναστασίου 3 στο Ρέθυμνο, όπου ο κ. Κωστής Φλουρής, πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων, μαζί με τα στελέχη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE), παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τις εμπειρίες ενηλικίωσης ατόμων

Κύριοι σκοποί του προγράμματος «YOUROPE – Youth Rites of Passage in Europe» (YOU-ROPE: Δρόμοι μετάβασης από την εφηβεία στην ενηλικίωση στην Ευρώπη), είναι η αναγνώριση θετικών εμπειριών ενηλικίωσης, η ανάπτυξη της αίσθησης του «ανήκειν» και η μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Συγκεκριμένα, οι ομάδες εστίασης (focus groups) απαρτίστηκαν από ενήλικες (καθηγητές, γονείς, κοινωνικούς λειτουργούς, youth workers) και εφήβους. Η έρευνα, στη συνέχεια, πλαισιώθηκε από συνεντεύξεις με τον προϊστάμενο Τμήματος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Απασχόλησης Περιφέρειας Κρήτης και σχολικούς συμβούλους και, τέλος, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια ενδυνάμωσης στο 2ο Ενιαίο Λύκειο Ρεθύμνου.

Εν συντομία, μια πρώτη εικόνα της ανάλυσης της έρευνας δείχνει ότι οι θετικές εμπειρίες ενηλικίωσης ως εργαλείο κοινοτικής ενδυνάμωσης οφείλουν να εμπεριέχουν δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ εξατομικευμένων αναγκών και κοινωνικού – πολιτισμικού πλαισίου (ανάγκη να γίνομαι ορατός – να με δουν οι σημαντικοί άλλοι), ειλικρινείς, ισότιμες σχέσεις που διέπονται από αξίες όπως η ενσυναίσθηση και η αποδοχή (διαγενεακός διάλογος), διαχωρισμό – μετάβαση – ενσωμάτωση, προσωπικό, κοινωνικό, υπαρξιακό νόημα και ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων (μη τυπική μάθηση).

Τα πλήρη αποτελέσματα των βιωματικών εργαστηρίων και συνεντεύξεων θα παρουσιαστούν στη Φλωρεντία τον ερχόμενο Απρίλιο από ομάδα 10 μαθητών και 2 συνοδευόντων, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με 50 ακόμα συνομηλίκους τους από 5 ευρωπαϊκές χώρες-εταίρους του προγράμματος, στο εργαστήριο Διακρατικής Συνεργασίας.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE) (ecte.gr), μέσω email στο info@ecte.gr και στη σελίδα του προγράμματος στο Facebook (https://www.facebook.com/youropeproject).

Το έργο υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Recommended Posts